top of page
Data protection

Mit der folgenden Datenschutzerklärung möchten wir Sie darüber aufklären, welche Arten Ihrer personenbezogenen Daten (nachfolgend auch kurz als „Daten“ bezeichnet) wir zu welchen Zwecken und in welchem Umfang verarbeiten. Die Datenschutzerklärung gilt für alle von uns durchgeführten Verarbeitungen personenbezogener Daten, sowohl im Rahmen der Erbringung unserer Leistungen als auch insbesondere auf unseren Webseiten, in mobilen Applikationen sowie innerhalb externer Onlinepräsenzen, wie z.B. unserer Social-Media-Profile (nachfolgend zusammenfassend bezeichnet als „Onlineangebot“). ​ Die verwendeten Begriffe sind nicht geschlechtsspezifisch. Stand: 23. Dezember 2021 ​ ​ Yolanda Peter My New Lifestyle Team Geissbergstr. 18 8184 Bachenbülach E-Mail-Adresse: yolanda.peter@sunrise.ch Impressum: www.mynewlifestyle.ch ​ ​ Übersicht der Verarbeitungen ​ Die nachfolgende Übersicht fasst die Arten der verarbeiteten Daten und die Zwecke ihrer Verarbeitung zusammen und verweist auf die betroffenen Personen. ​ Arten der verarbeiteten Daten Bestandsdaten. Zahlungsdaten. Kontaktdaten. Inhaltsdaten. Vertragsdaten. Nutzungsdaten. Meta-/Kommunikationsdaten. Event-Daten (Facebook). ​ ​ Besondere Kategorien von Daten Gesundheitsdaten. Daten zum Sexualleben oder der sexuellen Orientierung. Religiöse oder weltanschauliche Überzeugungen. Daten, aus denen die rassische und ethnische Herkunft hervorgehen. ​ ​ Kategorien betroffener Personen Interessenten. Kommunikationspartner. Nutzer. Geschäfts- und Vertragspartner. ​ Zwecke der Verarbeitung Erbringung vertraglicher Leistungen und Kundenservice. Kontaktanfragen und Kommunikation. Sicherheitsmaßnahmen. Direktmarketing. Büro- und Organisationsverfahren. Remarketing. Konversionsmessung. Zielgruppenbildung. Verwaltung und Beantwortung von Anfragen. Feedback. Marketing. Profile mit nutzerbezogenen Informationen. Zielgruppenbildung. Anmeldeverfahren. Bereitstellung unseres Onlineangebotes und Nutzerfreundlichkeit. ​ ​ ​ Maßgebliche Rechtsgrundlagen ​ Im Folgenden erhalten Sie eine Übersicht der Rechtsgrundlagen der DSGVO, auf deren Basis wir personenbezogene Daten verarbeiten. Bitte nehmen Sie zur Kenntnis, dass neben den Regelungen der DSGVO nationale Datenschutzvorgaben in Ihrem bzw. unserem Wohn- oder Sitzland gelten können. Sollten ferner im Einzelfall speziellere Rechtsgrundlagen maßgeblich sein, teilen wir Ihnen diese in der Datenschutzerklärung mit. ​ Einwilligung (Art. 6 Abs. 1 S. 1 lit. a. DSGVO) – Die betroffene Person hat ihre Einwilligung in die Verarbeitung der sie betreffenden personenbezogenen Daten für einen spezifischen Zweck oder mehrere bestimmte Zwecke gegeben. Vertragserfüllung und vorvertragliche Anfragen (Art. 6 Abs. 1 S. 1 lit. b. DSGVO) – Die Verarbeitung ist für die Erfüllung eines Vertrags, dessen Vertragspartei die betroffene Person ist, oder zur Durchführung vorvertraglicher Maßnahmen erforderlich, die auf Anfrage der betroffenen Person erfolgen. Rechtliche Verpflichtung (Art. 6 Abs. 1 S. 1 lit. c. DSGVO) – Die Verarbeitung ist zur Erfüllung einer rechtlichen Verpflichtung erforderlich, der der Verantwortliche unterliegt. Berechtigte Interessen (Art. 6 Abs. 1 S. 1 lit. f. DSGVO) – Die Verarbeitung ist zur Wahrung der berechtigten Interessen des Verantwortlichen oder eines Dritten erforderlich, sofern nicht die Interessen oder Grundrechte und Grundfreiheiten der betroffenen Person, die den Schutz personenbezogener Daten erfordern, überwiegen. ​ Zusätzlich zu den Datenschutzregelungen der Datenschutz-Grundverordnung gelten nationale Regelungen zum Datenschutz in der Schweiz. Hierzu gehört insbesondere das Bundesgesetz zum Datenschutz (DSG). Das DSG gilt insbesondere dann, wenn keine EU/EWG-Bürger betroffen sind und z.B. nur Daten von Schweizer Bürgern verarbeitet werden. ​ ​ ​ Sicherheitsmaßnahmen ​ Wir treffen nach Maßgabe der gesetzlichen Vorgaben unter Berücksichtigung des Stands der Technik, der Implementierungskosten und der Art, des Umfangs, der Umstände und der Zwecke der Verarbeitung sowie der unterschiedlichen Eintrittswahrscheinlichkeiten und des Ausmaßes der Bedrohung der Rechte und Freiheiten natürlicher Personen geeignete technische und organisatorische Maßnahmen, um ein dem Risiko angemessenes Schutzniveau zu gewährleisten. ​ Zu den Maßnahmen gehören insbesondere die Sicherung der Vertraulichkeit, Integrität und Verfügbarkeit von Daten durch Kontrolle des physischen und elektronischen Zugangs zu den Daten als auch des sie betreffenden Zugriffs, der Eingabe, der Weitergabe, der Sicherung der Verfügbarkeit und ihrer Trennung. Des Weiteren haben wir Verfahren eingerichtet, die eine Wahrnehmung von Betroffenenrechten, die Löschung von Daten und Reaktionen auf die Gefährdung der Daten gewährleisten. Ferner berücksichtigen wir den Schutz personenbezogener Daten bereits bei der Entwicklung bzw. Auswahl von Hardware, Software sowie Verfahren entsprechend dem Prinzip des Datenschutzes, durch Technikgestaltung und durch datenschutzfreundliche Voreinstellungen. Um Ihre via unserem Online-Angebot übermittelten Daten zu schützen, nutzen wir eine SSL-Verschlüsselung. Sie erkennen derart verschlüsselte Verbindungen an dem Präfix https:// in der Adresszeile Ihres Browsers. ​ ​ ​ Datenverarbeitung in Drittländern Sofern wir Daten in einem Drittland (d.h., außerhalb der Europäischen Union (EU), des Europäischen Wirtschaftsraums (EWR)) verarbeiten oder die Verarbeitung im Rahmen der Inanspruchnahme von Diensten Dritter oder der Offenlegung bzw. Übermittlung von Daten an andere Personen, Stellen oder Unternehmen stattfindet, erfolgt dies nur im Einklang mit den gesetzlichen Vorgaben. Vorbehaltlich ausdrücklicher Einwilligung oder vertraglich oder gesetzlich erforderlicher Übermittlung verarbeiten oder lassen wir die Daten nur in Drittländern mit einem anerkannten Datenschutzniveau, vertraglichen Verpflichtung durch sogenannte Standardschutzklauseln der EU-Kommission, beim Vorliegen von Zertifizierungen oder verbindlicher internen Datenschutzvorschriften verarbeiten (Art. 44 bis 49 DSGVO, Informationsseite der EU-Kommission: https://ec.europa.eu/info/law/law-topic/data-protection/international-dimension-data-protection_de). ​ ​ Löschung von Daten ​ Die von uns verarbeiteten Daten werden nach Maßgabe der gesetzlichen Vorgaben gelöscht, sobald deren zur Verarbeitung erlaubten Einwilligungen widerrufen werden oder sonstige Erlaubnisse entfallen (z.B. wenn der Zweck der Verarbeitung dieser Daten entfallen ist oder sie für den Zweck nicht erforderlich sind). ​ Sofern die Daten nicht gelöscht werden, weil sie für andere und gesetzlich zulässige Zwecke erforderlich sind, wird deren Verarbeitung auf diese Zwecke beschränkt. D.h., die Daten werden gesperrt und nicht für andere Zwecke verarbeitet. Das gilt z.B. für Daten, die aus handels- oder steuerrechtlichen Gründen aufbewahrt werden müssen oder deren Speicherung zur Geltendmachung, Ausübung oder Verteidigung von Rechtsansprüchen oder zum Schutz der Rechte einer anderen natürlichen oder juristischen Person erforderlich ist. Im Rahmen unserer Datenschutzhinweise können wir den Nutzern weitere Informationen zu der Löschung sowie zu der Aufbewahrung von Daten mitteilen, die speziell für die jeweiligen Verarbeitungsprozesses gelten. ​ ​ Einsatz von Cookies ​ Cookies sind kleine Textdateien, bzw. sonstige Speichervermerke, die Informationen auf Endgeräten speichern und Informationen aus den Endgeräten auslesen. Z.B. um den Login-Status in einem Nutzerkonto, einen Warenkorbinhalt in einem E-Shop, die aufgerufenen Inhalte oder verwendete Funktionen eines Onlineangebotes speichern. Cookies können ferner zu unterschiedlichen Zwecken eingesetzt werden, z.B. zu Zwecken der Funktionsfähigkeit, Sicherheit und Komfort von Onlineangeboten sowie der Erstellung von Analysen der Besucherströme. ​ Hinweise zur Einwilligung: Wir setzen Cookies im Einklang mit den gesetzlichen Vorschriften ein. Daher holen wir von den Nutzern eine vorhergehende Einwilligung ein, außer wenn diese gesetzlich nicht gefordert ist. Eine Einwilligung ist insbesondere nicht notwendig, wenn das Speichern und das Auslesen der Informationen, also auch von Cookies, unbedingt erforderlich sind, um dem den Nutzern einen von ihnen ausdrücklich gewünschten Telemediendienst (also unser Onlineangebot) zur Verfügung zu stellen. Die widerrufliche Einwilligung wird gegenüber den Nutzern deutlich kommuniziert und enthält die Informationen zu der jeweiligen Cookie-Nutzung. ​ Hinweise zu datenschutzrechtlichen Rechtsgrundlagen: Auf welcher datenschutzrechtlichen Rechtsgrundlage wir die personenbezogenen Daten der Nutzer mit Hilfe von Cookies verarbeiten, hängt davon ab, ob wir Nutzer um eine Einwilligung bitten. Falls die Nutzer einwilligen, ist die Rechtsgrundlage der Verarbeitung Ihrer Daten die erklärte Einwilligung. Andernfalls werden die mithilfe von Cookies verarbeiteten Daten auf Grundlage unserer berechtigten Interessen (z.B. an einem betriebswirtschaftlichen Betrieb unseres Onlineangebotes und Verbesserung seiner Nutzbarkeit) verarbeitet oder, wenn dies im Rahmen der Erfüllung unserer vertraglichen Pflichten erfolgt, wenn der Einsatz von Cookies erforderlich ist, um unsere vertraglichen Verpflichtungen zu erfüllen. Zu welchen Zwecken die Cookies von uns verarbeitet werden, darüber klären wir im Laufe dieser Datenschutzerklärung oder im Rahmen von unseren Einwilligungs- und Verarbeitungsprozessen auf. ​ Speicherdauer: Im Hinblick auf die Speicherdauer werden die folgenden Arten von Cookies unterschieden: Temporäre Cookies (auch: Session- oder Sitzungs-Cookies): Temporäre Cookies werden spätestens gelöscht, nachdem ein Nutzer ein Online-Angebot verlassen und sein Endgerät (z.B. Browser oder mobile Applikation) geschlossen hat. Permanente Cookies: Permanente Cookies bleiben auch nach dem Schließen des Endgerätes gespeichert. So können beispielsweise der Login-Status gespeichert oder bevorzugte Inhalte direkt angezeigt werden, wenn der Nutzer eine Website erneut besucht. Ebenso können die mit Hilfe von Cookies erhobenen Daten der Nutzer zur Reichweitenmessung verwendet werden. Sofern wir Nutzern keine expliziten Angaben zur Art und Speicherdauer von Cookies mitteilen (z. B. im Rahmen der Einholung der Einwilligung), sollten Nutzer davon ausgehen, dass Cookies permanent sind und die Speicherdauer bis zu zwei Jahre betragen kann. ​ ​ Allgemeine Hinweise zum Widerruf und Widerspruch (Opt-Out): Nutzer können die von ihnen abgegebenen Einwilligungen jederzeit Widerrufen und zudem einen Widerspruch gegen die Verarbeitung entsprechend den gesetzlichen Vorgaben im Art. 21 DSGVO einlegen (weitere Hinweise zum Widerspruch erfolgen im Rahmen dieser Datenschutzerklärung). Nutzer können Ihren Widerspruch auch mittels der Einstellungen Ihres Browsers erklären. ​ Weitere Hinweise zu Verarbeitungsprozessen, Verfahren und Diensten: Verarbeitung von Cookie-Daten auf Grundlage einer Einwilligung: Wir setzen ein Verfahren zum Cookie-Einwilligungs-Management ein, in dessen Rahmen die Einwilligungen der Nutzer in den Einsatz von Cookies, bzw. der im Rahmen des Cookie-Einwilligungs-Management-Verfahrens genannten Verarbeitungen und Anbieter eingeholt sowie von den Nutzern verwaltet und widerrufen werden können. Hierbei wird die Einwilligungserklärung gespeichert, um deren Abfrage nicht erneut wiederholen zu müssen und die Einwilligung entsprechend der gesetzlichen Verpflichtung nachweisen zu können. Die Speicherung kann serverseitig und/oder in einem Cookie (sogenanntes Opt-In-Cookie, bzw. mithilfe vergleichbarer Technologien) erfolgen, um die Einwilligung einem Nutzer, bzw. dessen Gerät zuordnen zu können. Vorbehaltlich individueller Angaben zu den Anbietern von Cookie-Management-Diensten, gelten die folgenden Hinweise: Die Dauer der Speicherung der Einwilligung kann bis zu zwei Jahren betragen. Hierbei wird ein pseudonymer Nutzer-Identifikator gebildet und mit dem Zeitpunkt der Einwilligung, Angaben zur Reichweite der Einwilligung (z. B. welche Kategorien von Cookies und/oder Diensteanbieter) sowie dem Browser, System und verwendeten Endgerät gespeichert. ​ ​ Geschäftliche Leistungen ​ Wir verarbeiten Daten unserer Vertrags- und Geschäftspartner, z.B. Kunden und Interessenten (zusammenfassend bezeichnet als „Vertragspartner“) im Rahmen von vertraglichen und vergleichbaren Rechtsverhältnissen sowie damit verbundenen Maßnahmen und im Rahmen der Kommunikation mit den Vertragspartnern (oder vorvertraglich), z.B., um Anfragen zu beantworten. Wir verarbeiten diese Daten, um unsere vertraglichen Verpflichtungen zu erfüllen. Dazu gehören insbesondere die Verpflichtungen zur Erbringung der vereinbarten Leistungen, etwaige Aktualisierungspflichten und Abhilfe bei Gewährleistungs- und sonstigen Leistungsstörungen. Darüber hinaus verarbeiten wir die Daten zur Wahrung unserer Rechte und zum Zwecke der mit diesen Pflichten verbundenen Verwaltungsaufgaben sowie der Unternehmensorganisation. Darüber hinaus verarbeiten wir die Daten auf Grundlage unserer berechtigten Interessen an einer ordnungsgemäßen und betriebswirtschaftlichen Geschäftsführung sowie an Sicherheitsmaßnahmen zum Schutz unserer Vertragspartner und unseres Geschäftsbetriebes vor Missbrauch, Gefährdung ihrer Daten, Geheimnisse, Informationen und Rechte (z.B. zur Beteiligung von Telekommunikations-, Transport- und sonstigen Hilfsdiensten sowie Subunternehmern, Banken, Steuer- und Rechtsberatern, Zahlungsdienstleistern oder Finanzbehörden). Im Rahmen des geltenden Rechts geben wir die Daten von Vertragspartnern nur insoweit an Dritte weiter, als dies für die vorgenannten Zwecke oder zur Erfüllung gesetzlicher Pflichten erforderlich ist. Über weitere Formen der Verarbeitung, z.B. zu Marketingzwecken, werden die Vertragspartner im Rahmen dieser Datenschutzerklärung informiert. ​ Welche Daten für die vorgenannten Zwecke erforderlich sind, teilen wir den Vertragspartnern vor oder im Rahmen der Datenerhebung, z.B. in Onlineformularen, durch besondere Kennzeichnung (z.B. Farben) bzw. Symbole (z.B. Sternchen o.ä.), oder persönlich mit. Wir löschen die Daten nach Ablauf gesetzlicher Gewährleistungs- und vergleichbarer Pflichten, d.h., grundsätzlich nach Ablauf von 4 Jahren, es sei denn, dass die Daten in einem Kundenkonto gespeichert werden, z.B., solange sie aus gesetzlichen Gründen der Archivierung aufbewahrt werden müssen (z.B. für Steuerzwecke im Regelfall 10 Jahre). Daten, die uns im Rahmen eines Auftrags durch den Vertragspartner offengelegt wurden, löschen wir entsprechend den Vorgaben des Auftrags, grundsätzlich nach Ende des Auftrags. Soweit wir zur Erbringung unserer Leistungen Drittanbieter oder Plattformen einsetzen, gelten im Verhältnis zwischen den Nutzern und den Anbietern die Geschäftsbedingungen und Datenschutzhinweise der jeweiligen Drittanbieter oder Plattformen. ​ ​ Coaching Wir verarbeiten die Daten unserer Klienten sowie Interessenten und anderer Auftraggeber oder Vertragspartner (einheitlich bezeichnet als „Klienten“), um ihnen gegenüber unsere Leistungen erbringen zu können. Die verarbeiteten Daten, die Art, der Umfang, der Zweck und die Erforderlichkeit ihrer Verarbeitung bestimmen sich nach dem zugrundeliegenden Vertrags- und Klientenverhältnis. In Rahmen unserer Tätigkeit können wir ferner besondere Kategorien von Daten, hier insbesondere Angaben zur Gesundheit der Klienten, ggf. mit Bezug zu deren Sexualleben oder der sexuellen Orientierung, sowie Daten, aus denen die rassische und ethnische Herkunft, politische Meinungen, religiöse oder weltanschauliche Überzeugungen oder die Gewerkschaftszugehörigkeit hervorgehen, verarbeiten. Hierzu holen wir, sofern erforderlich, eine ausdrückliche Einwilligung der Klienten ein und verarbeiten die besonderen Kategorien von Daten ansonsten sofern dies der Gesundheit der Klienten dient, die Daten öffentlich sind oder andere gesetzliche Erlaubnisse vorliegen. Sofern es für unsere Vertragserfüllung, zum Schutz lebenswichtiger Interessen oder gesetzlich erforderlich ist, bzw. eine Einwilligung der Klienten vorliegt, offenbaren oder übermitteln wir die Daten der Klienten unter Beachtung der berufsrechtlichen Vorgaben an Dritte oder Beauftragte, wie z.B. Behörden, Abrechnungsstellen sowie im Bereich der IT, der Büro- oder vergleichbarer Dienstleistungen. Consulting Wir verarbeiten die Daten unserer Klienten, Mandanten sowie Interessenten und anderer Auftraggeber oder Vertragspartner (einheitlich bezeichnet als „Klienten“), um ihnen gegenüber unsere Beratungsleistungen erbringen zu können. Die verarbeiteten Daten, die Art, der Umfang, der Zweck und die Erforderlichkeit ihrer Verarbeitung bestimmen sich nach dem zugrundeliegenden Vertrags- und Klientenverhältnis. Sofern es für unsere Vertragserfüllung, zum Schutz lebenswichtiger Interessen oder gesetzlich erforderlich ist, bzw. eine Einwilligung der Klienten vorliegt, offenbaren oder übermitteln wir die Daten der Klienten unter Beachtung der berufsrechtlichen Vorgaben an Dritte oder Beauftragte, wie z.B. Behörden, Subunternehmer oder im Bereich der IT, der Büro- oder vergleichbarer Dienstleistungen. Verarbeitete Datenarten: Bestandsdaten (z.B. Namen, Adressen); Zahlungsdaten (z.B. Bankverbindungen, Rechnungen, Zahlungshistorie); Kontaktdaten (z.B. E-Mail, Telefonnummern); Vertragsdaten (z.B. Vertragsgegenstand, Laufzeit, Kundenkategorie). Besondere Kategorien personenbezogener Daten: Gesundheitsdaten (Art. 9 Abs. 1 DGSVO); Daten zum Sexualleben oder der sexuellen Orientierung (Art. 9 Abs. 1 DGSVO); Religiöse oder weltanschauliche Überzeugungen (Art. 9 Abs. 1 DGSVO); Daten, aus denen die rassische und ethnische Herkunft hervorgehen. Betroffene Personen: Interessenten; Geschäfts- und Vertragspartner. Zwecke der Verarbeitung: Erbringung vertraglicher Leistungen und Kundenservice; Kontaktanfragen und Kommunikation; Büro- und Organisationsverfahren; Verwaltung und Beantwortung von Anfragen. Rechtsgrundlagen: Vertragserfüllung und vorvertragliche Anfragen (Art. 6 Abs. 1 S. 1 lit. b. DSGVO); Rechtliche Verpflichtung (Art. 6 Abs. 1 S. 1 lit. c. DSGVO); Berechtigte Interessen (Art. 6 Abs. 1 S. 1 lit. f. DSGVO). ​ ​ ​ Registrierung, Anmeldung und Nutzerkonto ​ Nutzer können ein Nutzerkonto anlegen. Im Rahmen der Registrierung werden den Nutzern die erforderlichen Pflichtangaben mitgeteilt und zu Zwecken der Bereitstellung des Nutzerkontos auf Grundlage vertraglicher Pflichterfüllung verarbeitet. Zu den verarbeiteten Daten gehören insbesondere die Login-Informationen (Nutzername, Passwort sowie eine E-Mail-Adresse). ​ Im Rahmen der Inanspruchnahme unserer Registrierungs- und Anmeldefunktionen sowie der Nutzung des Nutzerkontos speichern wir die IP-Adresse und den Zeitpunkt der jeweiligen Nutzerhandlung. Die Speicherung erfolgt auf Grundlage unserer berechtigten Interessen als auch jener der Nutzer an einem Schutz vor Missbrauch und sonstiger unbefugter Nutzung. Eine Weitergabe dieser Daten an Dritte erfolgt grundsätzlich nicht, es sei denn, sie ist zur Verfolgung unserer Ansprüche erforderlich oder es besteht eine gesetzliche Verpflichtung hierzu. ​ ​ Die Nutzer können über Vorgänge, die für deren Nutzerkonto relevant sind, wie z.B. technische Änderungen, per E-Mail informiert werden. Verarbeitete Datenarten: Bestandsdaten (z.B. Namen, Adressen); Kontaktdaten (z.B. E-Mail, Telefonnummern); Inhaltsdaten (z.B. Eingaben in Onlineformularen); Meta-/Kommunikationsdaten (z.B. Geräte-Informationen, IP-Adressen). Betroffene Personen: Nutzer (z.B. Webseitenbesucher, Nutzer von Onlinediensten). Zwecke der Verarbeitung: Erbringung vertraglicher Leistungen und Kundenservice; Sicherheitsmaßnahmen; Verwaltung und Beantwortung von Anfragen. Rechtsgrundlagen: Vertragserfüllung und vorvertragliche Anfragen (Art. 6 Abs. 1 S. 1 lit. b. DSGVO); Berechtigte Interessen (Art. 6 Abs. 1 S. 1 lit. f. DSGVO). ​ ​ Weitere Hinweise zu Verarbeitungsprozessen, Verfahren und Diensten: Profile der Nutzer sind öffentlich: Die Profile der Nutzer sind öffentlich sichtbar und zugänglich. Löschung von Daten nach Kündigung: Wenn Nutzer ihr Nutzerkonto gekündigt haben, werden deren Daten im Hinblick auf das Nutzerkonto, vorbehaltlich einer gesetzlichen Erlaubnis, Pflicht oder Einwilligung der Nutzer, gelöscht. Keine Aufbewahrungspflicht für Daten: Es obliegt den Nutzern, ihre Daten bei erfolgter Kündigung vor dem Vertragsende zu sichern. Wir sind berechtigt, sämtliche während der Vertragsdauer gespeicherte Daten des Nutzers unwiederbringlich zu löschen. ​ ​ ​ Community Funktionen ​ Die von uns bereitgestellten Community Funktionen erlauben es Nutzern miteinander in Konversationen oder sonst miteinander in einen Austausch zu treten. Hierbei bitten wir zu beachten, dass die Nutzung der Communityfunktionen nur unter Beachtung der geltenden Rechtslage, unserer Bedingungen und Richtlinien sowie der Rechte anderer Nutzer und Dritter gestattet ist. Verarbeitete Datenarten: Nutzungsdaten (z.B. besuchte Webseiten, Interesse an Inhalten, Zugriffszeiten); Meta-/Kommunikationsdaten (z.B. Geräte-Informationen, IP-Adressen). Betroffene Personen: Nutzer (z.B. Webseitenbesucher, Nutzer von Onlinediensten). Zwecke der Verarbeitung: Erbringung vertraglicher Leistungen und Kundenservice; Sicherheitsmaßnahmen. Rechtsgrundlagen: Vertragserfüllung und vorvertragliche Anfragen (Art. 6 Abs. 1 S. 1 lit. b. DSGVO); Berechtigte Interessen (Art. 6 Abs. 1 S. 1 lit. f. DSGVO). ​ ​ Weitere Hinweise zu Verarbeitungsprozessen, Verfahren und Diensten: Recht zur Löschung: Die Löschung von Beiträgen, Inhalten oder Angaben der Nutzer ist nach einer sachgerechten Abwägung im erforderlichen Umfang zulässig soweit konkrete Anhaltspunkte dafür bestehen, dass sie einen Verstoß gegen gesetzliche Regeln, unsere Vorgaben oder Rechte Dritter darstellen. Schutz eigener Daten: Die Nutzer entscheiden selbst, welche Daten sie über sich innerhalb unseres Onlineangebotes preisgeben. Zum Beispiel, wenn Nutzer Angaben zur eigenen Person machen oder an Konversationen teilnehmen. Wir bitten die Nutzer ihre Daten zu schützen und persönliche Daten nur mit Bedacht und nur im erforderlichen Umfang zu veröffentlichen. Insbesondere bitten wir die Nutzer zu beachten, dass sie die Zugangsdaten ganz besonders schützen und sichere Passwörter verwenden müssen (d.h. vor allem möglichst lange und zufällige Zeichenkombinationen). ​ ​ ​ Single-Sign-On-Anmeldung ​ Als „Single-Sign-On“ oder „Single-Sign-On-Anmeldung bzw. „-Authentifizierung“ werden Verfahren bezeichnet, die es Nutzern erlauben, sich mit Hilfe eines Nutzerkontos bei einem Anbieter von Single-Sign-On-Verfahren (z.B. einem sozialen Netzwerk), auch bei unserem Onlineangebot, anzumelden. Voraussetzung der Single-Sign-On-Authentifizierung ist, dass die Nutzer bei dem jeweiligen Single-Sign-On-Anbieter registriert sind und die erforderlichen Zugangsdaten in dem dafür vorgesehenen Onlineformular eingeben, bzw. schon bei dem Single-Sign-On-Anbieter angemeldet sind und die Single-Sign-On-Anmeldung via Schaltfläche bestätigen. ​ Die Authentifizierung erfolgt direkt bei dem jeweiligen Single-Sign-On-Anbieter. Im Rahmen einer solchen Authentifizierung erhalten wir eine Nutzer-ID mit der Information, dass der Nutzer unter dieser Nutzer-ID beim jeweiligen Single-Sign-On-Anbieter eingeloggt ist und eine für uns für andere Zwecke nicht weiter nutzbare ID (sog „User Handle“). Ob uns zusätzliche Daten übermittelt werden, hängt allein von dem genutzten Single-Sign-On-Verfahren ab, von den gewählten Datenfreigaben im Rahmen der Authentifizierung und zudem davon, welche Daten Nutzer in den Privatsphäre- oder sonstigen Einstellungen des Nutzerkontos beim Single-Sign-On-Anbieter freigegeben haben. Es können je nach Single-Sign-On-Anbieter und der Wahl der Nutzer verschiedene Daten sein, in der Regel sind es die E-Mail-Adresse und der Benutzername. Das im Rahmen des Single-Sign-On-Verfahrens eingegebene Passwort bei dem Single-Sign-On-Anbieter ist für uns weder einsehbar, noch wird es von uns gespeichert. ​ Die Nutzer werden gebeten, zu beachten, dass deren bei uns gespeicherte Angaben automatisch mit ihrem Nutzerkonto beim Single-Sign-On-Anbieter abgeglichen werden können, dies jedoch nicht immer möglich ist oder tatsächlich erfolgt. Ändern sich z.B. die E-Mail-Adressen der Nutzer, müssen sie diese manuell in ihrem Nutzerkonto bei uns ändern. ​ Die Single-Sign-On-Anmeldung können wir, sofern mit den Nutzern vereinbart, im Rahmen der oder vor der Vertragserfüllung einsetzen, soweit die Nutzer darum gebeten wurden, im Rahmen einer Einwilligung verarbeiten und setzen sie ansonsten auf Grundlage der berechtigten Interessen unsererseits und der Interessen der Nutzer an einem effektiven und sicheren Anmeldesystem ein. Sollten Nutzer sich einmal entscheiden, die Verknüpfung ihres Nutzerkontos beim Single-Sign-On-Anbieter nicht mehr für das Single-Sign-On-Verfahren nutzen zu wollen, müssen sie diese Verbindung innerhalb ihres Nutzerkontos beim Single-Sign-On-Anbieter aufheben. Möchten Nutzer deren Daten bei uns löschen, müssen sie ihre Registrierung bei uns kündigen. ​ Verarbeitete Datenarten: Bestandsdaten (z.B. Namen, Adressen); Kontaktdaten (z.B. E-Mail, Telefonnummern); Event-Daten (Facebook) („Event-Daten“ sind Daten, die z. B. via Facebook-Pixel (via Apps oder auf anderen Wegen) von uns an Facebook übermittelt werden können und sich auf Personen oder deren Handlungen beziehen; Zu den Daten gehören z. B. Angaben über Besuche auf Websites, Interaktionen mit Inhalten, Funktionen, Installationen von Apps, Käufe von Produkten, etc.; die Event-Daten werden zwecks Bildung von Zielgruppen für Inhalte und Werbeinformationen (Custom Audiences) verarbeitet; Event Daten beinhalten nicht die eigentlichen Inhalte (wie z. B. verfasste Kommentare), keine Login-Informationen und keine Kontaktinformationen (also keine Namen, E-Mail-Adressen und Telefonnummern). Event Daten werden durch Facebook nach maximal zwei Jahren gelöscht, die aus ihnen gebildeten Zielgruppen mit der Löschung unseres Facebook-Kontos). Betroffene Personen: Nutzer (z.B. Webseitenbesucher, Nutzer von Onlinediensten). Zwecke der Verarbeitung: Erbringung vertraglicher Leistungen und Kundenservice; Anmeldeverfahren. Rechtsgrundlagen: Einwilligung (Art. 6 Abs. 1 S. 1 lit. a. DSGVO); Vertragserfüllung und vorvertragliche Anfragen (Art. 6 Abs. 1 S. 1 lit. b. DSGVO); Berechtigte Interessen (Art. 6 Abs. 1 S. 1 lit. f. DSGVO). ​ Weitere Hinweise zu Verarbeitungsprozessen, Verfahren und Diensten: Facebook Single-Sign-On: Authentifizierungsdienst der Plattform Facebook; Dienstanbieter: Facebook Ireland Ltd., 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, Irland; Website: https://www.facebook.com; Datenschutzerklärung: https://www.facebook.com/about/privacy; Standardvertragsklauseln (Gewährleistung Datenschutzniveau bei Verarbeitung in Drittländern): https://www.facebook.com/legal/EU_data_transfer_addendum; Auftragsverarbeitungsvertrag: https://www.facebook.com/legal/terms/dataprocessing. ​ ​ ​ Videokonferenzen, Onlinemeetings, Webinare und Bildschirm-Sharing ​ Wir setzen Plattformen und Anwendungen anderer Anbieter (nachfolgend bezeichnet als “Konferenzplattformen”) zu Zwecken der Durchführung von Video- und Audio-Konferenzen, Webinaren und sonstigen Arten von Video und Audio-Meetings (nachfolgend zusammenfassend bezeichnet als „Konferenz“) ein. Bei der Auswahl der Konferenzplattformen und ihrer Leistungen beachten wir die gesetzlichen Vorgaben. ​ Durch Konferenzplattformen verarbeitete Daten: Im Rahmen der Teilnahme an einer Konferenz verarbeiten die Konferenzplattformen die im Folgenden genannten personenbezogene Daten der Teilnehmer. Der Umfang der Verarbeitung hängt zum einen davon ab, welche Daten im Rahmen einer konkreten Konferenz gefordert werden (z.B. Angabe von Zugangsdaten oder Klarnamen) und welche optionalen Angaben durch die Teilnehmer getätigt werden. Neben der Verarbeitung zur Durchführung der Konferenz, können die Daten der Teilnehmer durch die Konferenzplattformen ebenfalls zu Sicherheitszwecken oder Serviceoptimierung verarbeitet werden. Zu den verarbeiteten Daten gehören Daten zur Person (Vorname, Nachname), Kontaktinformationen (E-Mail-Adresse, Telefonnummer), Zugangsdaten (Zugangscodes oder Passwörter), Profilbilder, Angaben zur beruflichen Stellung/Funktion, die IP-Adresse des Internetzugangs, Angaben zu den Endgeräten der Teilnehmer, deren Betriebssystem, dem Browser und dessen technischen und sprachlichen Einstellungen, Informationen zu den inhaltlichen Kommunikationsvorgängen, d.h. Eingaben in Chats sowie Audio- und Videodaten, als auch die Nutzung anderer zur Verfügung stehender Funktionen (z.B. Umfragen). Inhalte der Kommunikationen werden in dem durch die Konferenzanbieter technisch bereitgestellten Umfang verschlüsselt. Wenn die Teilnehmer bei den Konferenzplattformen als Benutzer registriert sind, dann können weitere Daten entsprechend der Vereinbarung mit dem jeweiligen Konferenzanbieter verarbeitet werden. ​ Protokollierung und Aufnahmen: Falls Texteingaben, Teilnahmeergebnisse (z.B. von Umfragen) sowie Video- oder Audioaufnahmen protokolliert werden, wird dies den Teilnehmern im Vorwege transparent mitgeteilt und sie werden – soweit erforderlich – um eine Zustimmung gebeten. ​ Datenschutzmaßnahmen der Teilnehmer: Bitte beachten Sie zu den Details der Verarbeitung Ihrer Daten durch die Konferenzplattformen deren Datenschutzhinweise und wählen im Rahmen der Einstellungen der Konferenzplattformen, die für Sie optimalen Sicherheits- und Datenschutzeinstellungen. Bitte sorgen Sie ferner für die Dauer einer Videokonferenz für den Daten- und Persönlichkeitsschutz im Hintergrund Ihrer Aufnahme (z.B. durch Hinweise an Mitbewohner, Abschließen von Türen und Nutzung, soweit technisch möglich, der Funktion zur Unkenntlichmachung des Hintergrunds). Links zu den Konferenzräumen sowie Zugangsdaten, dürfen nicht an unberechtigte Dritte weitergegeben werden. ​ Hinweise zu Rechtsgrundlagen: Sofern neben den Konferenzplattformen auch wir die Daten der Nutzer verarbeiten und die Nutzer um deren Einwilligung in den Einsatz der Konferenzplattformen oder bestimmter Funktionen bitten (z. B. Einverständnis mit einer Aufzeichnung von Konferenzen), ist die Rechtsgrundlage der Verarbeitung diese Einwilligung. Ferner kann unsere Verarbeitung zur Erfüllung unserer vertraglichen Pflichten erforderlich sein (z.B. in Teilnehmerlisten, im Fall von Aufarbeitung von Gesprächsergebnissen, etc.). Im Übrigen werden die Daten der Nutzer auf Grundlage unserer berechtigten Interessen an einer effizienten und sicheren Kommunikation mit unseren Kommunikationspartnern verarbeitet. ​ Verarbeitete Datenarten: Bestandsdaten (z.B. Namen, Adressen); Kontaktdaten (z.B. E-Mail, Telefonnummern); Inhaltsdaten (z.B. Eingaben in Onlineformularen); Nutzungsdaten (z.B. besuchte Webseiten, Interesse an Inhalten, Zugriffszeiten); Meta-/Kommunikationsdaten (z.B. Geräte-Informationen, IP-Adressen). Betroffene Personen: Kommunikationspartner; Nutzer (z.B. Webseitenbesucher, Nutzer von Onlinediensten). Zwecke der Verarbeitung: Erbringung vertraglicher Leistungen und Kundenservice; Kontaktanfragen und Kommunikation; Büro- und Organisationsverfahren. Rechtsgrundlagen: Einwilligung (Art. 6 Abs. 1 S. 1 lit. a. DSGVO); Vertragserfüllung und vorvertragliche Anfragen (Art. 6 Abs. 1 S. 1 lit. b. DSGVO); Berechtigte Interessen (Art. 6 Abs. 1 S. 1 lit. f. DSGVO). ​ Weitere Hinweise zu Verarbeitungsprozessen, Verfahren und Diensten: Zoom: Videokonferenzen, Webkonferenzen und Webinare; Dienstanbieter: Zoom Video Communications, Inc., 55 Almaden Blvd., Suite 600, San Jose, CA 95113, USA; Website: https://zoom.us; Datenschutzerklärung: https://zoom.us/docs/de-de/privacy-and-legal.html; Standardvertragsklauseln (Gewährleistung Datenschutzniveau bei Verarbeitung in Drittländern): https://zoom.us/docs/de-de/privacy-and-legal.html (Bezeichnet als Globale DPA); Auftragsverarbeitungsvertrag: https://zoom.us/docs/de-de/privacy-and-legal.html (referred to as Global DPA).

With the following data protection declaration we would like to inform you about which types of your personal data (hereinafter also referred to as “data”) we process, for what purposes and to what extent. The data protection declaration applies to all processing of personal data carried out by us, both in the context of providing our services and in particular on our websites, in mobile applications and within external online presences, such as our social media profiles (hereinafter collectively referred to as “online offering”) ).

The terms used are not gender specific.

As of December 23, 2021

Yolanda Peter
My New Lifestyle Team
Geissbergstr. 18
8184 Bachenbülach

Email-Address:

yolanda.peter@sunrise.ch

Imprint: www.mynewlifestyle.ch

Overview of processing

The following overview summarizes the types of data processed and the purposes of their processing and refers to the data subjects.

Types of data processed

  • Inventory data.

  • Payment details.

  • Contact details.

  • Content data.

  • Contract data.

  • Usage Data.

  • The Meta/Communication Data.

  • Event data (Facebook).

Special categories of data

  • Health data.

  • Data about sex life or sexual orientation.

  • Religious or ideological beliefs.

  • Data revealing racial and ethnic origin.

Categories of data subjects

  • Interested persons.

  • Communication partner.

  • User.

  • Business and contractual partners.

Purposes of processing

  • Provision of contractual services and customer service.

  • Contact inquiries and communication.

  • Safety measures.

  • Direct marketing.

  • Office and organizational procedures.

  • Remarketing.

  • Conversion measurement.

  • Target group formation.

  • Managing and responding to inquiries.

  • Feedback.

  • Marketing.

  • Profiles with user-related information.

  • Target group formation.

  • Registration procedure.

  • Provision of our online offering and user-friendliness.

Relevant legal bases

Below you will find an overview of the legal basis of the GDPR on the basis of which we process personal data. Please note that in addition to the regulations of the GDPR, national data protection regulations may apply in your or our country of residence or domicile. If more specific legal bases apply in individual cases, we will inform you of these in the data protection declaration.

  • Consent (Art. 6 Para. 1 S. 1 lit. a. GDPR) – The data subject has given his or her consent to the processing of personal data concerning him or her for a specific purpose or several specific purposes.

  • Fulfillment of a contract and pre-contractual inquiries (Art. 6 para. 1 sentence 1 lit. b. GDPR) – Processing is necessary for the performance of a contract to which the data subject is a party or to carry out pre-contractual measures at the request of the data subject take place.

  • Legal obligation (Art. 6 para. 1 sentence 1 lit. c. GDPR) – Processing is necessary to fulfill a legal obligation to which the person responsible is subject.

  • Legitimate interests (Art. 6 Para. 1 S. 1 lit. f. GDPR) – Processing is necessary to safeguard the legitimate interests of the controller or a third party, unless the interests or fundamental rights and freedoms of the data subject are infringing on the protection of personal data Data requirements predominate.

In addition to the data protection regulations of the General Data Protection Regulation, national data protection regulations apply in Switzerland. This includes in particular the Federal Data Protection Act (DSG). The DSG applies in particular when no EU/EEC citizens are affected and, for example, only data from Swiss citizens is processed.

Safety measures

We take appropriate technical and organizational measures in accordance with the legal requirements, taking into account the state of the art, the implementation costs and the type, scope, circumstances and purposes of the processing as well as the different probabilities of occurrence and the extent of the threat to the rights and freedoms of natural persons to ensure a level of protection appropriate to the risk.

The measures include, in particular, ensuring the confidentiality, integrity and availability of data by controlling physical and electronic access to the data as well as the access, input, disclosure, ensuring availability and its separation. We have also set up procedures to ensure that the rights of those affected are exercised, data are deleted and responses are made to data threats. We also take the protection of personal data into account when developing or selecting hardware, software and procedures in accordance with the principle of data protection, through technology design and through data protection-friendly default settings.

To protect your data transmitted via our online offering, we use SSL encryption. You can recognize such encrypted connections by the prefix https:// in the address bar of your browser.

Data processing in third countries

If we process data in a third country (i.e. outside the European Union (EU), the European Economic Area (EEA)) or the processing in the context of using third-party services or disclosing or transferring data to other people, bodies or companies takes place, this only takes place in accordance with the legal requirements.

Subject to express consent or contractually or legally required transfer, we only process or have the data processed in third countries with a recognized level of data protection, contractual obligations through so-called standard protection clauses of the EU Commission, if certifications or binding internal data protection regulations exist (Articles 44 to 49 GDPR, EU Commission information page:  https://ec.europa.eu/info/law/law-topic/data-protection/international-dimension-data-protection_de ).

Deletion of data

The data processed by us will be deleted in accordance with the legal requirements as soon as the consent for processing is revoked or other permissions no longer apply (e.g. if the purpose of processing this data no longer applies or it is not necessary for the purpose).

Unless the data is deleted because it is required for other legally permissible purposes, its processing will be limited to these purposes. This means that the data is blocked and not processed for other purposes. This applies, for example, to data that must be stored for commercial or tax reasons or whose storage is necessary to assert, exercise or defend legal claims or to protect the rights of another natural or legal person.

As part of our data protection information, we can provide users with further information about the deletion and storage of data that specifically applies to the respective processing processes.

Use of cookies

Cookies are small text files or other storage notes that store information on end devices and read information from the end devices. E.g. to save the login status in a user account, the contents of a shopping cart in an e-shop, the content accessed or functions used in an online offer. Cookies can also be used for various purposes, such as the functionality, security and convenience of online offerings and the creation of analyzes of visitor flows.

Information on consent: We use cookies in accordance with legal regulations. We therefore obtain prior consent from users, unless this is not required by law. In particular, consent is not necessary if the storage and reading of the information, including cookies, is absolutely necessary in order to provide users with a telemedia service they have expressly requested (i.e. our online offering). The revocable consent is clearly communicated to the users and contains information on the respective cookie use.

Notes on data protection legal bases: The data protection legal basis on which we process users' personal data using cookies depends on whether we ask users for consent. If users consent, the legal basis for processing your data is their declared consent. Otherwise, the data processed using cookies will be processed on the basis of our legitimate interests (e.g. in the commercial operation of our online offering and improving its usability) or, if this is within the scope of fulfilling our contractual obligations, if the use of cookies is necessary for our purposes to fulfill contractual obligations. We will explain the purposes for which we process cookies in the course of this data protection declaration or as part of our consent and processing processes.

Storage period: With regard to the storage period, a distinction is made between the following types of cookies:

  • Temporary cookies (also: session or session cookies): Temporary cookies are deleted at the latest after a user has left an online offer and closed their device (e.g. browser or mobile application).

  • Permanent cookies: Permanent cookies remain stored even after the device is closed. For example, the login status can be saved or preferred content can be displayed directly when the user visits a website again. User data collected using cookies can also be used to measure reach. Unless we provide users with explicit information about the type and storage period of cookies (e.g. when obtaining consent), users should assume that cookies are permanent and that the storage period can be up to two years.

General information on revocation and objection (opt-out): Users can revoke the consent they have given at any time and can also object to the processing in accordance with the legal requirements in Art. 21 GDPR (further information on objection can be found in the context of this data protection declaration). Users can also declare their objection using their browser settings.

Further information on processing processes, procedures and services:

  • Processing of cookie data on the basis of consent: We use a cookie consent management process, in which users consent to the use of cookies or the processing mentioned within the cookie consent management process and providers can be obtained and managed and revoked by users. The declaration of consent is saved so that it does not have to be asked again and to be able to prove consent in accordance with the legal obligation. The storage can take place on the server side and/or in a cookie (so-called opt-in cookie, or using comparable technologies) in order to be able to assign the consent to a user or their device. Subject to individual information about the providers of cookie management services, the following information applies: The duration of the storage of consent can be up to two years. Here, a pseudonymous user identifier is created and stored with the time of consent, information about the scope of the consent (e.g. which categories of cookies and/or service providers) as well as the browser, system and device used.

Business benefits

We process data from our contractual and business partners, e.g. customers and interested parties (collectively referred to as “contractual partners”) within the framework of contractual and comparable legal relationships as well as associated measures and as part of communication with the contractual partners (or pre-contractual), e.g. to respond to inquiries answer.

We process this data to fulfill our contractual obligations. This includes, in particular, the obligations to provide the agreed services, any update obligations and remedies in the event of warranty and other service disruptions. In addition, we process the data to protect our rights and for the purposes of the administrative tasks associated with these obligations and the company organization. In addition, we process the data on the basis of our legitimate interests in proper and business management as well as security measures to protect our contractual partners and our business operations from misuse and jeopardy of their data, secrets, information and rights (e.g. for the participation of telecommunications, transport and other auxiliary services as well as subcontractors, banks, tax and legal advisors, payment service providers or tax authorities). Within the scope of applicable law, we only pass on the data of contractual partners to third parties to the extent that this is necessary for the aforementioned purposes or to fulfill legal obligations. The contractual partners will be informed about other forms of processing, e.g. for marketing purposes, within the framework of this data protection declaration.

We inform the contractual partners which data is required for the aforementioned purposes before or as part of the data collection, e.g. in online forms, through special marking (e.g. colors) or symbols (e.g. asterisks, etc.), or in person.

We delete the data after the expiry of statutory warranty and comparable obligations, ie, in principle after 4 years, unless the data is stored in a customer account, for example as long as it must be retained for legal archiving reasons (e.g. for Tax purposes usually 10 years). We delete data that was disclosed to us by the contractual partner as part of an order in accordance with the specifications of the order, generally after the end of the order.

To the extent that we use third-party providers or platforms to provide our services, the terms and conditions and data protection notices of the respective third-party providers or platforms apply in the relationship between the users and the providers.

Coaching

We process the data of our clients as well as interested parties and other clients or contractual partners (collectively referred to as “clients”) in order to be able to provide our services to them. The data processed, the type, scope, purpose and necessity of their processing are determined by the underlying contractual and client relationship.

As part of our work, we may also collect special categories of data, in particular information on the health of clients, possibly with reference to their sex life or sexual orientation, as well as data revealing racial and ethnic origin, political opinions, religious or ideological beliefs or union affiliation. To do this, if necessary, we obtain express consent from the clients and otherwise process the special categories of data if this serves the health of the clients, the data is public or other legal permissions exist.

If it is necessary for the fulfillment of our contract, to protect vital interests or by law, or if the clients have given their consent, we disclose or transmit the clients' data to third parties or agents, such as authorities, billing offices and in the area of, in compliance with professional regulations IT, office or comparable services.

Consulting

We process the data of our clients, clients, interested parties and other clients or contractual partners (collectively referred to as “clients”) in order to be able to provide them with our consulting services. The data processed, the type, scope, purpose and necessity of their processing are determined by the underlying contractual and client relationship.

If it is necessary for the fulfillment of our contract, to protect vital interests or by law, or if the client has given their consent, we disclose or transmit the client's data to third parties or agents, such as authorities, subcontractors or in the area of, in compliance with professional law requirements IT, office or comparable services.

  • Types of data processed: inventory data (e.g. names, addresses); Payment data (e.g. bank details, invoices, payment history); Contact details (e.g. email, telephone numbers); Contract data (e.g. subject matter of the contract, term, customer category).

  • Special categories of personal data: health data (Art. 9 Para. 1 GDPR); Data on sex life or sexual orientation (Art. 9 Para. 1 GDPR); Religious or ideological beliefs (Art. 9 Para. 1 GDPR); Data revealing racial and ethnic origin.

  • Affected persons: interested parties; Business and contractual partners.

  • Purposes of processing: provision of contractual services and customer service; Contact inquiries and communication; office and organizational procedures; Managing and responding to inquiries.

Legal basis: fulfillment of contract and pre-contractual inquiries (Art. 6 Para. 1 S. 1 lit. b. GDPR); Legal obligation (Art. 6 para. 1 sentence 1 lit. c. GDPR); Legitimate interests (Art. 6 para. 1 sentence 1 lit. f. GDPR).

Registration, login and user account

Users can create a user account. As part of registration, users are provided with the required mandatory information and processed for the purpose of providing the user account on the basis of contractual fulfillment of obligations. The data processed includes, in particular, login information (username, password and an email address).

As part of the use of our registration and login functions and the use of the user account, we store the IP address and the time of the respective user action. The storage is based on our legitimate interests and those of the users in protecting against misuse and other unauthorized use. In principle, this data will not be passed on to third parties unless it is necessary to pursue our claims or there is a legal obligation to do so.

Users can be informed by email about processes that are relevant to their user account, such as technical changes.

  • Types of data processed: inventory data (e.g. names, addresses); Contact details (e.g. email, telephone numbers); Content data (e.g. entries in online forms); Meta/communication data (e.g. device information, IP addresses).

  • Data subjects: Users (e.g. website visitors, users of online services).

  • Purposes of processing: provision of contractual services and customer service; Safety measures; Managing and responding to inquiries.

  • Legal basis: fulfillment of contract and pre-contractual inquiries (Art. 6 Para. 1 S. 1 lit. b. GDPR); Legitimate interests (Art. 6 para. 1 sentence 1 lit. f. GDPR).

Further information on processing processes, procedures and services:

  • User profiles are public: User profiles are publicly visible and accessible.

  • Deletion of data after termination: If users have terminated their user account, their data with regard to the user account will be deleted, subject to a legal permission, obligation or consent of the user.

  • No obligation to retain data: It is the users' responsibility to secure their data before the end of the contract if the contract is terminated. We are entitled to irretrievably delete all user data stored during the term of the contract.

Community functions

The community functions we provide allow users to engage in conversations or other exchanges with one another. Please note that the use of the community functions is only permitted in compliance with the applicable legal situation, our conditions and guidelines as well as the rights of other users and third parties.

  • Types of data processed: Usage data (e.g. websites visited, interest in content, access times); Meta/communication data (e.g. device information, IP addresses).

  • Data subjects: Users (e.g. website visitors, users of online services).

  • Purposes of processing: provision of contractual services and customer service; Safety measures.

  • Legal basis: fulfillment of contract and pre-contractual inquiries (Art. 6 Para. 1 S. 1 lit. b. GDPR); Legitimate interests (Art. 6 para. 1 sentence 1 lit. f. GDPR).

Further information on processing processes, procedures and services:

  • Right to deletion: The deletion of contributions, content or user information is permissible after proper consideration to the extent necessary if there are concrete indications that they represent a violation of legal rules, our requirements or the rights of third parties.

  • Protection of own data: Users decide for themselves what data they disclose about themselves within our online offering. For example, when users provide personal information or participate in conversations. We ask users to protect their data and only publish personal data carefully and only to the extent necessary. In particular, we ask users to note that they must particularly protect their access data and use secure passwords (that is, above all, as long and random character combinations as possible).

Single sign-on login

“Single sign-on” or “single sign-on registration” or “authentication” are procedures that allow users to use a user account to log in to a provider of single sign-on procedures (e.g a social network), including our online offering. The prerequisite for single sign-on authentication is that the user is registered with the respective single sign-on provider and enters the required access data in the online form provided, or is already registered with the single sign-on provider and confirm the single sign-on login via button.

Authentication takes place directly with the respective single sign-on provider. As part of such authentication, we receive a user ID with the information that the user is logged in to the respective single sign-on provider under this user ID and an ID that we cannot use for other purposes (so-called “user handle "). Whether additional data is transmitted to us depends solely on the single sign-on procedure used, on the data releases selected as part of the authentication and also on what data users enter in the privacy or other settings of the user account during single sign-on. On providers have released. Depending on the single sign-on provider and the user's choice, there can be different data, usually the email address and the user name. The password entered as part of the single sign-on procedure with the single sign-on provider is neither visible to us nor is it stored by us.

Users are asked to note that the information we store can be automatically compared with their user account with the single sign-on provider, but this is not always possible or actually done. For example, if the users' email addresses change, they must change them manually in their user account with us.

If agreed with the users, we can use the single sign-on registration as part of or before the fulfillment of the contract, if the users have been asked to do so, process it as part of their consent and otherwise use it on the basis of our legitimate interests and the Users' interests in an effective and secure registration system.

If users decide that they no longer want to use the link to their user account with the single sign-on provider for the single sign-on procedure, they must delete this connection within their user account with the single sign-on provider. If users want to delete their data from us, they must cancel their registration with us.

  • Types of data processed: inventory data (e.g. names, addresses); Contact details (e.g. email, telephone numbers); Event data (Facebook) (“Event data” is data that can be transmitted by us to Facebook via Facebook pixels (via apps or other means) and relates to people or their actions; To Data includes, for example, information about visits to websites, interactions with content, functions, installations of apps, purchases of products, etc.; the event data is processed for the purpose of forming target groups for content and advertising information (custom audiences); event data do not contain the actual content (such as written comments), no login information and no contact information (i.e. no names, email addresses and telephone numbers). Event data is deleted by Facebook after a maximum of two years formed target groups with the deletion of our Facebook account).

  • Data subjects: Users (e.g. website visitors, users of online services).

  • Purposes of processing: provision of contractual services and customer service; Registration procedure.

  • Legal basis: consent (Art. 6 para. 1 sentence 1 lit. a. GDPR); Fulfillment of the contract and pre-contractual inquiries (Art. 6 Para. 1 S. 1 lit. b. GDPR); Legitimate interests (Art. 6 para. 1 sentence 1 lit. f. GDPR).

Further information on processing processes, procedures and services:

Video conferences, online meetings, webinars and screen sharing

We use platforms and applications from other providers (hereinafter referred to as “conference platforms”) for the purposes of conducting video and audio conferences, webinars and other types of video and audio meetings (hereinafter referred to collectively as “conferences”). When selecting conference platforms and their services, we observe the legal requirements.

Data processed by conference platforms: As part of participation in a conference, the conference platforms process the following personal data of participants. The scope of processing depends, on the one hand, on what data is required as part of a specific conference (e.g. providing access data or real names) and what optional information is provided by the participants. In addition to processing to carry out the conference, the participants' data can also be processed by the conference platforms for security purposes or service optimization. The data processed includes personal data (first name, last name), contact information (email address, telephone number), access data (access codes or passwords), profile pictures, information about professional status/function, the IP address of the Internet access, information about the participants' end devices, their operating system, the browser and its technical and linguistic settings, information on the content of communication processes, i.e. entries in chats as well as audio and video data, as well as the use of other available functions (e.g. surveys). The content of communications is encrypted to the extent technically provided by the conference provider. If the participants are registered as users on the conference platforms, then further data can be processed in accordance with the agreement with the respective conference provider.

Logging and recordings: If text entries, participation results (e.g. from surveys) as well as video or audio recordings are logged, this will be transparently communicated to the participants in advance and they will be asked - if necessary - for consent.

Participants' data protection measures: Please note the details of the processing of your data by the conference platforms in their data protection information and select the security and data protection settings that are optimal for you within the framework of the conference platforms' settings. Please also ensure data and privacy protection in the background of your recording for the duration of a video conference (e.g. by informing roommates, locking doors and using, where technically possible, the function to obscure the background). Links to the conference rooms and access data may not be passed on to unauthorized third parties.

Notes on legal bases: If, in addition to the conference platforms, we also process users' data and ask the users for their consent to the use of the conference platforms or certain functions (e.g. consent to a recording of conferences), the legal basis for the processing is this consent . Furthermore, our processing may be necessary to fulfill our contractual obligations (e.g. in participant lists, in the case of processing the results of discussions, etc.). Furthermore, user data is processed based on our legitimate interests in efficient and secure communication with our communication partners.

  • Types of data processed: inventory data (e.g. names, addresses); Contact details (e.g. email, telephone numbers); Content data (e.g. entries in online forms); Usage data (e.g. websites visited, interest in content, access times); Meta/communication data (e.g. device information, IP addresses).

  • Affected persons: communication partner; Users (e.g. website visitors, users of online services).

  • Purposes of processing: provision of contractual services and customer service; Contact inquiries and communication; Office and organizational procedures.

  • Legal basis: consent (Art. 6 para. 1 sentence 1 lit. a. GDPR); Fulfillment of the contract and pre-contractual inquiries (Art. 6 Para. 1 S. 1 lit. b. GDPR); Legitimate interests (Art. 6 para. 1 sentence 1 lit. f. GDPR).

Further information on processing processes, procedures and services:

Newsletters and electronic notifications

We only send newsletters, emails and other electronic notifications (hereinafter “newsletter”) with the consent of the recipient or legal permission. If the contents are specifically described when registering for the newsletter, they are decisive for the user's consent. Our newsletters also contain information about our services and us.

In order to register for our newsletters, it is generally sufficient to provide your email address. However, we may ask you to provide a name so that you can be addressed personally in the newsletter, or other information if this is necessary for the purposes of the newsletter.

Double opt-in process: Registration for our newsletter generally takes place using a so-called double opt-in process. This means that after registering you will receive an email asking you to confirm your registration. This confirmation is necessary so that no one can log in with someone else's email address. Registrations for the newsletter are logged in order to be able to provide evidence of the registration process in accordance with legal requirements. This includes storing the registration and confirmation times as well as the IP address. Changes to your data stored by the shipping service provider are also logged.

Deletion and restriction of processing: We can store the unsubscribed email addresses for up to three years based on our legitimate interests before we delete them in order to be able to prove that consent was previously given. The processing of this data is limited to the purpose of possible defense against claims. An individual request for deletion is possible at any time, provided that the previous existence of consent is confirmed at the same time. In the event of obligations to permanently observe contradictions, we reserve the right to store the email address in a blacklist (so-called “blocklist”) solely for this purpose.

The registration process is recorded on the basis of our legitimate interests for the purpose of providing evidence of its proper execution. If we commission a service provider to send emails, this is based on our legitimate interests in an efficient and secure shipping system.

Notes on legal bases: The newsletter is sent on the basis of the consent of the recipient or, if consent is not required, on the basis of our legitimate interests in direct marketing, if and to the extent that this is permitted by law, e.g. in the case of advertising to existing customers. If we commission a service provider to send emails, this is done on the basis of our legitimate interests. The registration process is recorded based on our legitimate interests to demonstrate that it was carried out in accordance with the law.

Contents:

Information about us, our services, promotions and offers.

  • Types of data processed: inventory data (e.g. names, addresses); Contact details (e.g. email, telephone numbers); Meta/communication data (e.g. device information, IP addresses); Usage data (e.g. websites visited, interest in content, access times).

  • Affected persons: communication partners.

  • Purposes of processing: Direct marketing (e.g. via email or post).

  • Legal basis: consent (Art. 6 para. 1 sentence 1 lit. a. GDPR); Legitimate interests (Art. 6 para. 1 sentence 1 lit. f. GDPR).

  • Option to object (opt-out): You can cancel your receipt of our newsletter at any time, i.e. revoke your consent or object to further receipt. You will find a link to cancel the newsletter either at the end of each newsletter or you can use one of the contact options listed above, preferably email.

 

Further information on processing processes, procedures and services:

  • Measuring opening and click rates: The newsletters contain a so-called “web beacon”, ie a pixel-sized file that is retrieved from our server when the newsletter is opened or, if we use a shipping service provider, from their server. As part of this retrieval, technical information is initially collected, such as information about the browser and your system, as well as your IP address and the time of retrieval. This information is used to technically improve our newsletter based on the technical data or the target groups and their reading behavior based on their access locations (which can be determined using the IP address) or access times. This analysis also includes determining whether the newsletters are opened, when they are opened and which links are clicked. This information is assigned to the individual newsletter recipients and stored in their profiles until it is deleted. The evaluations help us to recognize the reading habits of our users and to adapt our content to them or to send different content according to the interests of our users. The measurement of the opening rates and click rates as well as the storage of the measurement results in the users' profiles and their further processing are based on the users' consent. Unfortunately, it is not possible to revoke the success measurement separately; in this case, the entire newsletter subscription must be canceled or objected to. In this case, the saved profile information will be deleted. .

 

 

Advertising communication via email, post, fax or telephone

We process personal data for the purposes of advertising communication, which can take place via various channels, such as email, telephone, post or fax, in accordance with legal requirements.

The recipients have the right to revoke their consent at any time or to object to the advertising communication at any time.

 

After revocation or objection, we can store the data required to prove consent for up to three years based on our legitimate interests before deleting them. The processing of this data is limited to the purpose of possible defense against claims. An individual request for deletion is possible at any time, provided that the previous existence of consent is confirmed at the same time.

  • Types of data processed: inventory data (e.g. names, addresses); Contact details (e.g. email, telephone numbers).

  • Affected persons: communication partners.

  • Purposes of processing: Direct marketing (e.g. via email or post).

  • Legal basis: consent (Art. 6 para. 1 sentence 1 lit. a. GDPR); Legitimate interests (Art. 6 para. 1 sentence 1 lit. f. GDPR).

 

 

 

Online marketing

We process personal data for online marketing purposes, which may include, in particular, the marketing of advertising space or the presentation of advertising and other content (collectively referred to as “content”) based on the potential interests of users and the measurement of their effectiveness.

For these purposes, so-called user profiles are created and stored in a file (so-called “cookie”) or similar processes are used, by means of which the user information relevant to the display of the aforementioned content is stored. This information may include, for example, content viewed, websites visited, online networks used, but also communication partners and technical information such as the browser used, the computer system used and information about times of use and functions used. If users have consented to the collection of their location data, this can also be processed.

The users’ IP addresses are also stored. However, we use available IP masking procedures (ie pseudonymization by shortening the IP address) to protect users. In general, as part of the online marketing process, no clear user data (such as e-mail addresses or names) is stored, but rather pseudonyms. This means that we as well as the providers of online marketing processes do not know the actual identity of the users, but only the information stored in their profiles.

The information in the profiles is usually stored in cookies or using similar methods. These cookies can later generally be read on other websites that use the same online marketing process, analyzed for the purposes of displaying content, and supplemented with further data and stored on the server of the online marketing process provider.

In exceptional cases, clear data can be assigned to the profiles. This is the case, for example, if the users are members of a social network whose online marketing processes we use and the network connects the users' profiles with the aforementioned information. We ask you to note that users can make additional agreements with the providers, for example by giving consent during registration.

We generally only receive access to aggregated information about the success of our advertisements. However, as part of so-called conversion measurements, we can check which of our online marketing processes have led to a so-called conversion, ie, for example, to the conclusion of a contract with us. Conversion measurement is used solely to analyze the success of our marketing measures.

Unless otherwise stated, we ask you to assume that cookies used will be stored for a period of two years.

Notes on legal bases: If we ask users for their consent to the use of third-party providers, the legal basis for processing data is consent. Otherwise, user data will be processed based on our legitimate interests (ie interest in efficient, economical and recipient-friendly services). In this context, we would also like to draw your attention to the information on the use of cookies in this data protection declaration.

  • Types of data processed: Event data (Facebook) (“Event data” is data that can be transmitted by us to Facebook, for example via Facebook pixel (via apps or other ways) and relates to people or their actions ; The data includes, for example, information about visits to websites, interactions with content, functions, installations of apps, purchases of products, etc.; the event data is processed for the purpose of forming target groups for content and advertising information (custom audiences). ; Event data does not contain the actual content (such as written comments), no login information and no contact information (i.e. no names, email addresses and telephone numbers). Event data is deleted by Facebook after a maximum of two years, the target groups formed from them upon deletion of our Facebook account); Usage data (e.g. websites visited, interest in content, access times); Meta/communication data (e.g. device information, IP addresses).

  • Data subjects: Users (e.g. website visitors, users of online services).

  • Purposes of processing: remarketing; Conversion measurement (measuring the effectiveness of marketing measures); target group formation; Target group formation (determination of target groups relevant for marketing purposes or other output of content); Marketing; Profiles with user-related information (creating user profiles).

  • Security measures: IP masking (pseudonymization of the IP address).

  • Legal basis: consent (Art. 6 para. 1 sentence 1 lit. a. GDPR); Legitimate interests (Art. 6 para. 1 sentence 1 lit. f. GDPR).

  • Option to object (opt-out): We refer to the data protection information of the respective providers and the objection options specified for the providers (so-called “opt-out”). If no explicit opt-out option has been provided, you have the option of turning off cookies in your browser settings. However, this may restrict the functions of our online offering. We therefore also recommend the following opt-out options, which are offered in summary for the respective areas: a) Europe:  https://www.youronlinechoices.eu . b) Canada:  https://www.youradchoices.ca/choices . c) USA:  https://www.aboutads.info/choices . d) Cross-territorial:  https://optout.aboutads.info .

 

Further information on processing processes, procedures and services:

  • Facebook pixel and target group formation (custom audiences): With the help of the Facebook pixel (or comparable functions, for transmitting event data or contact information using interfaces in apps), it is possible for Facebook to identify visitors to our online offering as a target group for the To determine the display of advertisements (so-called “Facebook Ads”). Accordingly, we use the Facebook pixel to only show the Facebook ads placed by us to those users on Facebook and within the services of partners cooperating with Facebook (so-called “Audience Network”  https://www.facebook.com/audiencenetwork/  ) who have also shown an interest in our online offering or who have certain characteristics (e.g. interest in certain topics or products, which are evident from the websites visited), which we transmit to Facebook (so-called “Custom Audiences”). With the help of the Facebook pixel, we also want to ensure that our Facebook ads correspond to the potential interest of the users and do not appear annoying. With the help of the Facebook pixel, we can also track the effectiveness of Facebook advertisements for statistical and market research purposes by seeing whether users were redirected to our website after clicking on a Facebook advertisement (so-called “conversion measurement”); Service provider: Facebook Ireland Ltd., 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, Ireland; Website:  https://www.facebook.com ; Data protection declaration:  https://www.facebook.com/about/privacy ; Standard contractual clauses (guaranteeing the level of data protection when processing in third countries): The “Facebook EU data transfer supplement” ( https://www.facebook.com/legal/EU_data_transfer_addendum ) applies in the case of order processing by Facebook as the basis for the processing of event data EU citizens in the USA and the inclusion in the “Facebook Platform Terms of Use” ( https://developers.facebook.com/terms ) with regard to the independent processing of event data by Facebook in the context of advertising; Further information: The “Data Processing Terms” ( https://www.facebook.com/legal/terms/dataprocessing/update ) apply with regard to event data that Facebook processes on behalf of to provide companies with reports and analysis; Furthermore, the “Addition for Controllers” applies as an agreement on joint responsibility (Article 26 Paragraph 1 Sentence 3 GDPR), which applies in the event of Facebook processing event data on its own responsibility for the purposes of targeting and improving and securing Facebook products , is relevant.

  • Google Analytics: reach measurement and web analysis; Service provider: Google Ireland Limited, Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Ireland, parent company: Google LLC, 1600 Amphitheater Parkway, Mountain View, CA 94043, USA; Website:  https://marketingplatform.google.com/intl/de/about/analytics/ ; Privacy policy:  https://policies.google.com/privacy ; Option to object (opt-out): Opt-out plugin:  https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=de , settings for the display of advertising:  https://adssettings.google.com/authenticated ; Order processing agreement:  https://business.safety.google/adsprocessorterms/ ; Further information: Types of processing and data processed:  https://privacy.google.com/businesses/adsservices ; Data processing conditions for Google advertising products and standard contractual clauses for third country transfers of data:  https://business.safety.google/adsprocessorterms .

 

 

 

 

Presence in social networks (Social Media)

We maintain online presences within social networks and process user data in this context in order to communicate with active users there or to offer information about us.

We would like to point out that user data may be processed outside the European Union. This can result in risks for users because, for example, it could make it more difficult to enforce users' rights.

Furthermore, user data within social networks is usually processed for market research and advertising purposes. For example, usage profiles can be created based on usage behavior and the resulting interests of users. The usage profiles can in turn be used, for example, to place advertisements within and outside the networks that presumably correspond to the interests of the users. For these purposes, cookies are usually stored on the users' computers, in which the usage behavior and interests of the users are stored. Furthermore, data can also be stored in the usage profiles regardless of the devices used by the users (particularly if the users are members of the respective platforms and are logged in to them).

For a detailed description of the respective forms of processing and the options for objection (opt-out), we refer to the data protection declarations and information provided by the operators of the respective networks.

In the case of requests for information and the assertion of the rights of those affected, we would also like to point out that these can most effectively be asserted with the providers. Only the providers have access to user data and can take appropriate measures and provide information directly. If you still need help, you can contact us.

  • Types of data processed: Contact details (e.g. email, telephone numbers); Content data (e.g. entries in online forms); Usage data (e.g. websites visited, interest in content, access times); Meta/communication data (e.g. device information, IP addresses).

  • Data subjects: Users (e.g. website visitors, users of online services).

  • Purposes of processing: contact requests and communication; Feedback (e.g. collecting feedback via online form); Marketing.

  • Legal basis: Legitimate interests (Art. 6 Para. 1 S. 1 lit. f. GDPR).

 

Further information on processing processes, procedures and services:

  • Instagram: social network; Service provider: Instagram Inc., 1601 Willow Road, Menlo Park, CA, 94025, USA; Website:  https://www.instagram.com ; Data protection declaration:  https://instagram.com/about/legal/privacy .

  • Facebook pages: Profiles within the social network Facebook - We are jointly with Facebook Ireland Ltd. responsible for collecting (but not further processing) data from visitors to our Facebook page (so-called “fan page”). This data includes information about the types of content users view or interact with, or the actions they take (see “Things you and others do and provide” in the Facebook Data Policy: https:  // www.facebook.com/policy ), as well as information about the devices used by users (e.g. IP addresses, operating system, browser type, language settings, cookie data; see “Device information” in the Facebook data policy:  https: //www.facebook.com/policy ). As explained in the Facebook Data Policy under “How do we use this information?”, Facebook also collects and uses information to provide analytics services called “Page Insights” to site operators to help them understand how people engage with their Pages and interact with the content associated with them. We have concluded a special agreement with Facebook (“Information on Page Insights”,  https://www.facebook.com/legal/terms/page_controller_addendum ), which regulates in particular which security measures Facebook must observe and in which Facebook itself has agreed to fulfill the rights of those affected (i.e. users can, for example, send information or deletion requests directly to Facebook). The rights of users (in particular to information, deletion, objection and complaint to the responsible supervisory authority) are not restricted by the agreements with Facebook. Further information can be found in the “Information about Page Insights” ( https://www.facebook.com/legal/terms/information_about_page_insights_data ); Service provider: Facebook Ireland Ltd., 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, Ireland; Website:  https://www.facebook.com ; Data protection declaration:  https://www.facebook.com/about/privacy ; Standard contractual clauses (guaranteeing the level of data protection when processing in third countries):  https://www.facebook.com/legal/EU_data_transfer_addendum ; Further information: Shared Responsibility Agreement:  https://www.facebook.com/legal/terms/information_about_page_insights_data .

  • Facebook groups: Interest groups within the social network Facebook - We use the “Groups” function of the Facebook platform to create interest groups within which Facebook users can contact each other or with us and exchange information. We process personal data of the users of our groups to the extent that this is necessary for the purpose of group use and its moderation. Our guidelines within the groups may contain further guidelines and information about the use of the respective group. This data includes information on first and last names, as well as published or privately communicated content, as well as values ​​on the status of group membership or group-related activities, such as entry or exit, as well as the times for the aforementioned dates. We also refer to the processing of user data by Facebook itself. This data includes information about the types of content that users view or interact with, or the actions they take (see under “Those taken by you and others and things provided” in the Facebook data policy:  https://www.facebook.com/policy ), as well as information about the devices used by users (e.g. IP addresses, operating system, browser type, language settings, cookie data ; see “Device Information” in the Facebook Data Policy:  https://www.facebook.com/policy ). As explained in the Facebook Data Policy under “How do we use this information?”, Facebook also collects and uses information to provide analytics services called “insights” to group operators to provide them with insights into how people are engaging with their groups and with interact with the content associated with them; Service provider: Facebook Ireland Ltd., 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, Ireland; Website:  https://www.facebook.com ; Data protection declaration:  https://www.facebook.com/about/privacy ; Standard contractual clauses (guaranteeing the level of data protection when processing in third countries):  https://www.facebook.com/legal/EU_data_transfer_addendum ; Order processing contract:  https://www.facebook.com/legal/terms/dataprocessing .

 

 

 

Plugins and embedded functions and content

 

We include functional and content elements in our online offering that are obtained from the servers of their respective providers (hereinafter referred to as “third-party providers”) . This can be, for example, graphics, videos or city maps (hereinafter referred to as “content”).

 

The integration always requires that the third party providers of this content process the users' IP address, as without the IP address they would not be able to send the content to their browser. The IP address is therefore required to display this content or functions. We strive to only use content whose respective providers only use the IP address to deliver the content. Third parties may also use so-called pixel tags (invisible graphics, also known as “web beacons”) for statistical or marketing purposes. The “pixel tags” can be used to evaluate information such as visitor traffic on the pages of this website. The pseudonymous information can also be stored in cookies on the user's device and may contain, among other things, technical information about the browser and operating system, referring websites, time of visit and other information about the use of our online offering, as well as being linked to such information from other sources.

 

Notes on legal bases: If we ask users for their consent to the use of third-party providers, the legal basis for processing data is consent. Otherwise, user data will be processed based on our legitimate interests (ie interest in efficient, economical and recipient-friendly services). In this context, we would also like to draw your attention to the information on the use of cookies in this data protection declaration.

  • Types of data processed: Usage data (e.g. websites visited, interest in content, access times); Meta/communication data (e.g. device information, IP addresses); Contact details (e.g. email, telephone numbers); Content data (e.g. entries in online forms).

  • Data subjects: Users (e.g. website visitors, users of online services).

  • Purposes of processing: Provision of our online offering and user-friendliness; Profiles with user-related information (creating user profiles).

  • Legal basis: Legitimate interests (Art. 6 Para. 1 S. 1 lit. f. GDPR).

Further information on processing processes, procedures and services:

 

 

Changes and updates to the data protection declaration

We ask you to regularly inform yourself about the content of our data protection declaration. We will adapt the data protection declaration as soon as changes to the data processing we carry out make this necessary. We will inform you as soon as the changes require your cooperation (e.g. consent) or other individual notification.

If we provide addresses and contact information for companies and organizations in this data protection declaration, please note that the addresses may change over time and ask you to check the information before contacting us.

 

 

Rights of data subjects

As a data subject, you are entitled to various rights under the GDPR, which arise in particular from Articles 15 to 21 GDPR:

  • Right to object: You have the right, for reasons arising from your particular situation, to object at any time to the processing of your personal data, which is carried out on the basis of Article 6 (1) (e) or (f) of the GDPR; This also applies to profiling based on these provisions. If your personal data is processed for the purpose of direct advertising, you have the right to object at any time to the processing of your personal data for the purpose of such advertising; This also applies to profiling insofar as it is connected to such direct advertising.

  • Right to revoke consent: You have the right to revoke your consent at any time.

  • Right to information: You have the right to request confirmation as to whether the data in question is being processed and to request information about this data as well as further information and a copy of the data in accordance with legal requirements.

  • Right to rectification: In accordance with legal requirements, you have the right to request that the data concerning you be completed or that incorrect data concerning you be corrected.

  • Right to deletion and restriction of processing: In accordance with the legal requirements, you have the right to demand that data concerning you be deleted immediately or, alternatively, to request a restriction on the processing of the data in accordance with the legal requirements.

  • Right to data portability: You have the right to receive data concerning you that you have provided to us in a structured, common and machine-readable format in accordance with legal requirements or to request that it be transmitted to another person responsible.

  • Complaint to a supervisory authority: In accordance with the legal requirements and without prejudice to any other administrative or judicial remedy, you also have the right to lodge a complaint with a data protection supervisory authority, in particular a supervisory authority in the member state in which you usually reside, the supervisory authority of your place of work or the place of the alleged violation to lodge a complaint if you believe that the processing of your personal data violates the GDPR.

 

 

 

Definitions of terms

This section provides an overview of the terms used in this data protection declaration. Many of the terms are taken from the law and are defined primarily in Article 4 GDPR. The legal definitions are binding. The following explanations, on the other hand, are intended primarily to provide understanding. The terms are sorted alphabetically.

  • Conversion measurement: Conversion measurement (also known as “visit action evaluation”) is a procedure that can be used to determine the effectiveness of marketing measures. For this purpose, a cookie is usually stored on the users' devices within the websites on which the marketing measures take place and then accessed again on the target website. For example, we can understand whether the advertisements we placed on other websites were successful.

  • Personal data: “Personal data” means any information relating to an identified or identifiable natural person (hereinafter “data subject”); A natural person is considered identifiable if he or she can be identified directly or indirectly, in particular by reference to an identifier such as a name, an identification number, location data, an online identifier (e.g. cookie) or one or more special features, which are an expression of the physical, physiological, genetic, psychological, economic, cultural or social identity of that natural person.

  • Profiles with user-related information: The processing of “profiles with user-related information”, or “profiles” for short, includes any type of automated processing of personal data, which consists in the use of these personal data to identify certain personal aspects relating to a natural person (depending on the type of profile creation, different information regarding demographics, behavior and interests, such as interaction with websites and their content, etc.) can be analyzed, evaluated or predicted (e.g. interests in certain content or products, click behavior on a website or location). Cookies and web beacons are often used for profiling purposes.

  • Remarketing: “Remarketing” or “retargeting” is used when, for example, for advertising purposes, it is noted which products a user was interested in on a website in order to remind the user of these products on other websites, for example in advertisements.

  • Controller: The “controller” is the natural or legal person, authority, institution or other body that alone or jointly with others decides on the purposes and means of processing personal data.

  • Processing: “Processing” means any operation or series of operations carried out on personal data, whether or not by automated means. The term is wide-ranging and includes practically every handling of data, be it collecting, evaluating, storing, transmitting or deleting.

  • Target group formation: Target group formation (or “custom audiences”) is when target groups are determined for advertising purposes, e.g. displaying advertisements. For example, based on a user's interest in certain products or topics on the Internet, it can be concluded that this user is interested in advertisements for similar products or the online shop in which he viewed the products. “Lookalike audiences” (or similar target groups) are when the content deemed suitable is displayed to users whose profiles or interests presumably correspond to the users for whom the profiles were created. Cookies and web beacons are usually used for the purpose of forming custom audiences and lookalike audiences.

 

Inquiries with MEETOVO

To process inquiries, we use the software solution from the provider MEETOVO, Lukas & Christof Bludau GbR, Kasernenstraße 12, 21073 Hamburg, Germany. The provider works in accordance with the legal requirements of Art. 28 GDPR. The strictest confidentiality of your data is therefore maintained at all times.

If you submit a request to us, a direct connection will be established between your browser and the provider's server when you access the request page. This receives the information that you have visited our site with your IP address. The IP address is anonymized and deleted after 7 days. If you send a request using the integrated form, the personal data you enter for the request (email address, first and last name, mobile phone number or telephone number) will be transmitted to the provider and stored on its servers and sent via email. Email sent to us. All further form entries will be transmitted for analysis purposes as they are entered if you agree to this. The collection of this data is necessary to carry out the request. Without this processing you cannot make requests.

This processing takes place in accordance with Art. 6 Para. 1 lit b. GDPR to fulfill our contractual obligations and services and based on our legitimate interests in carrying out a quick and effective request within the meaning of Art. 6 Para. 1 lit f. GDPR.

The provider deletes your data if it is no longer required. The provider checks the necessity every two years. Otherwise, deletion will take place no later than 5 years after the last request. Further information can be found in the provider's data protection declaration at: https://meetovo.de/datenschutz

bottom of page